Google Lighthouse چيست؟

۴۱ بازديد

Google Lighthouse چيست؟

گوگل مي گويد وب سايت خود را بهينه كنيد تا همه كاربران بتوانند به راحتي از مطالب ، خدمات يا محصول شما استفاده كنند. ساده به نظر مي رسد؟ اين مقاله از seoedu  را به هيچ عنوان از دست ندهيد.

 

ده ها اصلاح در اين نكته ساده وجود دارد كه اگر به موفقيت وب سايت خود فكر مي كنيد نبايد آنها را ناديده بگيريد. راهنماي شما براي اين دريا تاريك ، Google Lighthouse است.

 

اين مقاله راهنماي كاملي براي آزمايش وب سايت با استفاده از Google Lighthouse است. بنابراين اگر مدير وب هستيد ، اكنون آن را باز كنيد و مرحله به مرحله بررسي خواهيم كرد. البته اين ابزار مي تواند هر وب سايتي را كاوش كند ، بنابراين مي توانيد وب سايتي را نيز به دلخواه خود باز كنيد و سعي كنيد آن را ياد بگيريد.

 

توصيه هاي مربوط به فرح به قدري مفصل است كه ممكن است از اهميت آنها تعجب كنيد. اين نكات از نظر تجربه يا رابط كاربري (UX / UI) ، سئو ، عملكرد ، امنيت ، كارايي و كاهش هزينه هاي نگهداري سايت براي به روزرساني و بهينه سازي سايت بسيار مفيد است. البته گرفتن 100 امتياز از Lighthouse كار آساني نيست اما غيرممكن نيست.

هميشه بايد مراقب مطالب خود باشيد، ما در seoedu به شما تمامي مباحث سئو را به صورت كاملا حرفه اي و تخصصي به صورت رايگان آموزش مي دهيم.

بيشتر گزارش هاي Lighthouse تخصصي و مربوط به كار طراحان سايت و مديران سرور است. برخي از اين هشدارها و گزارشات شامل كارهاي ساده اي است كه هر كاربري مي تواند با چند كليك يا كمي تحقيق آنها را حل كند. حتي اگر يك متخصص طراحي وب نيستيد ، ما شما را تشويق مي كنيم كه يك بار اين گزارش را مرور كنيد تا بتوانيد از Google Lighthouse براي ارزيابي كيفيت سايت خود استفاده كنيد.

 

ابتدا بياييد نگاهي كوتاه و مفيد به Google Lighthouse بيندازيم و سپس هر قسمت از آزمون و گزارش آن را باز و توضيح دهيم.

 

Google Lighthouse چيست؟

تصور كنيد كه به يك رستوران مي رويد و غذا سفارش مي دهيد. اما آوردن غذا روي ميز بيش از آنچه انتظار داشتيد طول مي كشد. وقتي غذا را مي آورند ، سالاد كنار آن نيست و نمكي روي ميز نيست. از آنها مي خواهيد آب نمك را پر كنند و 10 دقيقه طول مي كشد.

 

غذا خوشمزه بود اما همين طول ها و ايرادات از لذت غذا مي كاهد و شما را كمي عصباني مي كند.

 

اين رستوران در روزهاي آينده چقدر انتخاب شما خواهد بود؟ آيا آماده هستيد رئيس يا بهترين دوست خود را به اين رستوران دعوت كنيد؟

 

نمونه اي از كار عملي ضعيف رستوران

 

رستوران بسيار خوب رستوراني است كه به جز غذاهاي خوشمزه ، به تمام جزئيات سرويس و خدمات مشتري توجه داشته باشد.

 

Google Lighthouse براي همين منظور ايجاد شده است. سايت هاي با كيفيت بسيار خوب (خوب و عادي نيستند!) محبوبيت بيشتري دارند. اين كيفيت مي تواند سرعت ، عملكرد ، امنيت ، جستجوگرها ، قابليت دسترسي و بسياري ديگر از نكات پشت صحنه و ناچيز باشد.

 

ابزار Google Lighthouse ، با آزمايش بخشهاي مختلف سايت يا صفحه ، به شما مي گويد كه كدام بخشها مشكل ساز هستند و كدام بخشها بايد كمي بهبود پيدا كنند.

 

Google Lighthouse روي 5 موضوع تمركز دارد:

 

بهره وري

بهترين روش ها

دسترسي

سئو

برنامه وب پيشرفته (PWA)

وقت خود را صرف كنيد اگر با كلماتي مانند تجربه عالي ، قابليت دسترسي و برنامه وب پيشرفته آشنا نيستيد. زيرا در هر بخش توضيحات كافي ارائه شده است. هر يك از اين نام ها تعداد زيادي از فهرست ها را فهرست مي كند كه وب سايت را به طور دقيق بررسي و رتبه بندي مي كند. در واقع ، هر عامل و شاخص در گزارش نهايي تأثير دارد و هر بخش جزئيات مشكلات ، كاستي ها و مناطقي را كه نياز به بهبود دارند مشخص مي كند.

 

اكنون مي خواهيم اين آزمون را اجرا كنيم.

 

چگونه از Google Lighthouse استفاده كنم؟

در اينجا چند روش براي آزمايش سايت خود با Google Lighthouse آورده شده است:

 

 مرورگر Chrome DevTools (مانند كليك راست و انتخاب بررسي يا فشار دادن F12)

افزونه Lighthouse را در مرورگر Chrome نصب كنيد

ابزار واسطه اي

از طريق خط فرمان يا اتصال به ماژول هاي برنامه ريزي شده استفاده كنيد

از آنجا كه دو روش اول بسيار ساده هستند و با چند كليك ساده در دسترس هستند ، بعداً از همين روش ها استفاده خواهيم كرد.

 

روش سوم يا ابزارهاي ميانجيگري همان گزارش Lighthouse را پردازش مي كنند و گزارش هايي را به صورت نمودار ، پيام رساني دوره اي و غيره ايجاد مي كنند. به عنوان مثال ، با ابزار foo.software ، مي توانيد به طور مداوم از وب سايت گزارش برنامه ريزي شده داشته باشيد و در صورت افت عملكرد ، اعلان دريافت كنيد.

 

چگونه گزارش تبليغات باعث تغيير رتبه سايت شما در Google مي شود؟ بخاطر داشته باشيد كه بخوانيد: گزارش آگهي چگونه رتبه سايت شما در Google را تغيير مي دهد؟

در روش چهارم ، كه مبتني بر ماژول هاي برنامه نويسي است ، مديران و كارشناسان مي توانند به طور مداوم و خودكار وب سايت را تحت نظر داشته و يا گزارش هاي شخصي را دريافت كنند. براي اطلاعات بيشتر به صفحه GatHub وي مراجعه كنيد.

 

در ادامه نحوه دسترسي به اين ابزار را از دو روش اول خواهيم آموخت. فعلاً براي انجام آزمايش براي توضيح گزينه هاي قابل انتخاب عجله نكنيد.

 

منبع: seoedu.ir

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

۴۰ بازديد

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

نكات ايمني استفاده از بخاري نفتي

۴۲ بازديد

نكات ايمني استفاده از بخاري نفتي

مهم ترين نكات هنگام خريد و استفاده از بخاري نفتي، بحث امنيت آن است. نكات ايمني بخاري نفتي شامل مواردي است كه بايد در هنگام خريد، نصب و حين استفاده مورد توجه قرار گيرد. همچنين باتوجه به مصرف فصلي اين وسيله، بايد هرسال پيش از نصب و استفاده‌ي مجدد، سرويس‌كاري‌ها و رسيدگي‌هايي صورت گيرد كه استفاده از وسيله را ايمن نمايد.

 

نكات ايمني بخاري نفتي در هنگام خريد

برخي از مهم‌ترين موارد ايمني بخاري نفتي، حين توليد آن محقق مي‌شود. بخاري نفتي متشكل از قطعات گوناگوني است كه اگر طبق استانداردهاي لازم ساخته نشوند، مي‌توانند مشكل يا خطرآفرين باشند.

 

 

 

يكي از مهم‌ترين نكات ايمني بخاري نفتي، نبود نشتي در قسمت مخزن است. همچنين جنس هرقطعه بايد به نحوي انتخاب شود كه تحمل حرارتي را كه به آن مي‌رسد، داشته باشد. ضخامت بدنه و دودكش بايد در حد استاندارد باشد. اتصالات قطعات مختلف بايد مناسب و استاندارد باشد و به اصطلاح قطعات خوب به هم چفت شوند. گردش پيچ‌هاي تنظيم شعله نيز بايد به آساني انجام شود.

 

استانداردهاي مهم فني در وسايل گرمايشي معمولا پيش از ورود محصولات به بازار و رسيدن به دست مشتريان، توسط نهادهاي كارشناسي مرتبط، بررسي مي‌گردد. آگاهي‌رساني به خريداران معمولا با درج نشان‌هاي مخصوص كه گواه انجام بررسي‌هاي لازم بر روي محصول است، صورت مي‌گيرد.

 

براي خريد بخاري نفتي ايمن، حتما به برخورداري آن از نشان‌هاي استاندارد لازم توجه نماييد. بخاري نفتي آترا (اينجا)يك نمونه از وسايل گرمايشي جديد و كاربردي است كه از استانداردهاي لازم فني و ايمني بهره‌مند است. همچنين شما مي توانيد براي خريد اين بخاري نفتي روي كلمه خريد بخاري نفتي آترا كليك كنيد.

a5_yb9j.jpg

 

نكات ايمني هنگام نصب بخاري

اگر هنوز در مرحله خريد بخاري و سيستم هاي گرمايشي هستيد حتما توجه كنيد كه بخاري مدنظر شما داراي استانداردهاي لازم باشد و حتي الامكان از خريد بخاري هاي بدون دودكش خودداري كنيد؛ زيرا بخاري هاي بدون دودكش را نبايد در محيط هاي بسته و كوچك كه كاملا درزگيري شده اند استفاده كرد.

  1. اولين و مهمترين قدم در هنگام نصب بخاري اين است كه مطمئن شويد مسير دودكش كاملا باز باشد؛ اگر خروجي لوله بخاري شما خارج از ساختمان و بالاي پشت بام قرار گرفته حتما از كلاهك هاي استاندارد براي پوشاندن آن استفاده كنيد.
  2. محل قرارگيري بخاري حتما بايد از سطح زمين فاصله‌ داشته باشد بنابراين در هنگام خريد دقت كنيد كه بخاري مدنظر شما پايه هاي مناسبي داشته باشد؛ همچنين از هر طرف نيز بايد حداقل ?? سانتي متر با محيط فاصله داشته باشد.
  3. قبل از نصب لوله بخاري از سالم بودن آن اطمينان حاصل كنيد. همچنين براي اتصال گاز به لوله بخاري از شيلنگ هاي استاندارد با اندازه مناسب استفاده كنيد.
  4. پس از طي مراحل بالا اتصالات گاز را براي بار آخر چك و سپس مي‌ توانيد گاز را وصل كنيد. اگر متوجه نشتي گاز شديد بلافاصله آن را قطع كرده و براي تعميرات اقدام كنيد، در غير اينصورت بخاري را روشن كنيد.
  5. پس از گذشت ?? دقيقه از شروع به كار بخاري لوله ي آن را لمس كنيد اگر لوله بخاري داغ بود ديگر جاي نگراني نيست اما اگر هنوز لوله بخاري سرد بود بخاري را خاموش كرده و بار ديگر مراحل نصب را بررسي كنيد.
  6. همچنين به رنگ شعله هاي بخاري دقت كنيد اگر رنگ آن ها آبي باشد به معناي سالم بودن بخاري است اما نارنجي بودن شعله ها به معناي اين است كه بخاري نياز به تعمير و بررسي دارد.

سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن

۴۱ بازديد

سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن

يكي از شيوه هايي كه مي تواند سطح ايمني را افزايش دهد ، استفاده از سيستم كنترل تردد است . با توجه به پيشرفت روز افزون سيستم هاي امنيتي و ظهور سامانه هاي مختلف ، امروزه استفاده از سيستم كنترل تردد هوشمند مي باشد .اين سيستم وظيفه مديريت و كنترل كردن رفت و آمد و يا تعريف سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف را انجام مي دهد و در مواقع بروز مشكل با اعلام خطر به كاربر خبر رساني مي كند . تعيين سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف شامل ارائه مجوز عبور يا مسدود كردن درب ها و مبادي ورودي افراد يا وسايل نقليه مي باشد . از سيستم كنترل تردد هوشمند مي توان در يك شركت ، بانك ، كارخانه و حتي يك طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نياز كاربر برنامه ريزي كرد .

سيستم كنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراري و يا مواقعي كه فرد يا افرادي قصد تردد غير مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رساني به كاربر اتاق كنترل از بروز خطر جلوگيري مي كند اين سيستم بسته به نوع رويداد به ماموران امنيتي پيغام هاي مناسب را ارسال مي كند . در ادامه برخي از مهمترين مزيت هاي سيستم كنترل تردد هوشمند را مشاهده مي كنيد :

كليد هاي الكترونيكي غير قابل كپي كردن هستند و سطح ايمني را بالا مي برند . به علاوه با تغيير كاربر ، نياز به تغيير قفل نخواهيم داشت و اجازه تردد توسط سيستم داده نمي شود.

ثبت كليه تردد ها در حافظه سيستم كنترل تردد هوشمند انجام مي شود و مي توان كليه ورود و خروج ها را به تفكيك تاريخ ، زمان و … مشاهده كرد . همچنين مي توان به كاربران اجازه دسترسي هاي مختلفي داد.

سيستم كنترل تردد هوشمند از انعطاف پذيري بالايي برخوردار است و مي توان براي هر كاربر تنظيمات تردد مختلفي را تعريف كرد.

كنترل قفل هاي الكترونيكي گيت ها از راه دور امكان پذير است . با استفاده از سيستم مركزي مي توانيد گيت هاي مختلف را در هر فاضله اي به سادگي تنظيم كرد.

 

سيستم كنترل تردد هوشمند هايك ويژن

  • سيستم كنترل تردد استاندالون

در سيستم كنترل تردد استاندالون يا مستقل  ، كليه تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري بدون نياز به نرم افزار مركزي عمل مي كنند . اين تجهيزات داراي حافظه داخلي ثبت اطلاعات پرسنلي افراد و رويداد ها بوده و برنامه دهي به اين سيستم ها توسط صفحه كليد كارت خوان يا لپ تاپ ها انجام مي شود .

محدوديت در برنامه ريزي تجهيزات و زمان طولاني گزارش گيري، از مهمترين نقاط ضعف سيستم كنترل تردد هوشمند مستقل است . محدوديت نصب تعداد درب ، عدم امكان شبكه شدن ، عدم توسعه پذيري سيستم ، عدم امكان يكپارچه سازي با ساير تجهيزات مانند دوربين مدار بسته  از ديگر نقاط ضعف اين سيستم ها مي باشد.

از اين  سيستم در پروژه هاي كوچك استفاده مي شود .

  • سيستم كنترل تردد تحت شبكه

سيستم كنترل تردد تحت شبكه شامل يك كامپيوتر مركزي و نرم افزار هوشمند كنترل تردد مي باشد . اين نرم افزار مي تواند تمامي تجهيزات موجود در سيستم كنترل تردد هوشمند را مديريت و مانيتور كند و در صورت نياز فرامين مختلفي را صادر نمايد .

كنترل لحظه اي گيت ها ، برنامه ريزي لحظه اي ، نمايش همزمان چندين گيت ، توسعه پذيري سيستم ، قابليت تعريف كاربران مختلف با سطح دسترسي هاي متنوع وبسياري ديگر از مزاياي سيستم كنترل تردد تحت شبكه مي باشد .

از اين سيستم مي توان در پروژه هاي بزرگ يا متوسط كنترل تردد استفاده نمود.

سيستم كنترل تردد هوشمند hikvision

سامانه كنترل تردد | امنيت از مzقولاتي بوده است كه ذهن بشر را از بدو خلقت به خود معطوف نموده و بدين منظور و در راستاي تحقق ايجاد امنيت در هر زمان ابزارهاي خاصي را اختراع و استفاده كرده است و سير تكاملي اين حركت پويا به گونه اي بوده است كه امروزه استفاده از سيستم هاي حفاظتي و امنيتي و سيستم هاي مدرن در سراسر جهان نه تنها عادي و همه گير شده است بلكه به دلايل گوناگوني از قبيل بالا بردن ضريب اطمينان، عدم مواجه با اشتباه نيروي انساني، كاهش هزينه ها، بهره بري بالا و مطلوب و صرفه جويي در زمان استفاده از اين سيستم ها امري اجتناب ناپذير به نظر مي رسد.

اصطلاح كنترل دسترسي مدت ها بصورت مفهومي مبهم مطرح مي گرديد. گاهي بعنوان كنترل دسترسي به يك سيستم از طريق منابع خارجي تفسير مي شد، مثل كنترل كردن روند ورود كاربران براي دسترسي داشتن به سرور و يا دسكتاپ.

بدين طريق به اين اصطلاح به عنوان روشي براي تاييد و اهراز هويت كاربران نگاه مي شد، در حالي كه مبحث اهراز هويت كاملا مستقل مي باشد. اصطلاح كنترل دسترسي در واقع به كنترل بيشتر بر روي دسترسي به منابع سيستم اشاره دارد يعني فرض را بر اين مي گذاريم كه هويت كاربر مورد تاييد قرار گرفته است و اكنون چگونگي نحوه دسترسي كاربر به منابع بايد كنترل گردد.

كنترل دسترسي به مكانيزمي گفته مي شود كه از طريق آن بتوان نحوه دسترسي كاربران به منابع سيستم را محدود به نيازهايشان كرد. در واقع اين مدل ها هر كدام به طريقي نحوه تامين داده ها و تنظيم حق دسترسي ها را بيان مي كنند.

داشتن سيستم هاي هوشمند و مدرن ضمن به ارمغان آوردن آسودگي خيال در ايجاد محيطي منظم و بدون اضطراب به ما كمك مي كند با هوشمند نمودن سيستم هاي پيرامونمان يك يار دلسوز و هوشيار دائم مراقب ماست. او دستورات از قبل تعيين شده ما را به دقت انجام داده و با ارائه مدرك صحت انجام كارهاي محول شده هميشه و بدون حقوق ماهانه در خدمت ما است.

سيستم عاي هوشمند كه متشكل از يك مغز الكترونيكي و سنسورهاي حساس مي باشد مي تواند تمام دستوراتمان را از قبيل كنترل در رفت و آمدها باز و بسته نمودن درب هاي منزل و محل كار ضمن شناسائي افراد و ثبت زمان و وقايع روشن و خاموش نمودن سيستم هاي مورد نياز و يا نور پيراموني، زمانبندي و هشدار در صورت عدم اجراي صحيح دستورات يا صحت انجام دستورات به هر گونه دلخواه و ... را فراهم نمايد.

كنترل تردد به عنوان ابزاري فعال جهت تاييد يا رد ورود و خروج از مكان هايي خاص مانند ساختارهاي تجاري، صنعتي، دولتي و به خصوص مراكز مالي  توليدي بكار مي رود. سيستم هاي امروزي بسيار بيشتر از محدوديت دسترسي براي يك فضا عمل مي كنند. بهبود بازدهي كاركنان و محدوديت ايجاد مسئوليت براي آن ها دلايل مهم ديگري هستند كه به طور معمول ضرورت گسترش اين سيستم ها را توجيح مي كنند.

سامانه هوشمند ماداكتو با دستيابي به تكنولوژي هاي روز دنيا سيستم هاي كنترل تردد بر اساس شناسايي مولفه هاي بيومتريك را طراحي و توليد مي كند.

 

 كاربردهاي اتوماسيون تردد

اكسس كنترل | اين سيستم دسترسي تكت تك افراد يا پرسنل به هر اتاق را تعيين مي نمايد. بنابراين مديران اداري و مديران داخلي هر سازمان مي توانند از قدرت و انعطاف اين سيستم جهت مديريت واحد زير نظر خود بهره ببرند. اين دستگاه ها از سرعت خواندن اثر انگشت و كارت و تشخيص چهره فوق العاده اي برخوردار بوده و همچنين داراي امكانات اتصال به كامپيوتر هستند. بنابراين اين دستگاه براي محيط هاي اداري كوچ و يا بزرگ مناسب است.

 

امكانات نرم افزار مديريت تردد

  • امكان تعريف محدوده زماني مختلف جهت مجوز تردد هر يك از افراد
  • امكان تنظيم ساعت و تاريخ و روز دستگاه از طريق نرم افزار
  • امكان خواندن اطلاعات ذخيره شده در هر دستگاه
  • امكان خواندن اطلاعات بصورت بلادرنگ از هر دستگاه
  • امكان ديدن چند نفر آخر همراه با ساعت و تاريخ
  • امكان ذخيره خطاهاي پرسنل هنگام استفاده از نرم افزار
  • امكان تنظيم مديرت زمان بازماندن درب
  • امكان باز كردن درب از طريق نرم افزار
  • امكان تعريف رمز براي پرسنل
  • امكان باز شدن درب با انگشت، كارت و يا رمز
  • امكان انتصاب محدوديت هاي تردد يك شخص به اشخاص ديگر در همان گروه و يا تمام افراد
  • تعريف پرسنل مجاز و زمانبندي تردد آنها
  • حذف يا اضافه كردم ريدر به سيستم و تنظيم پارامترهاي آن
  • امكان تعريف Zone
  • گروهبندي پرسنل و تعريف نجوه ترددهاي مجاز از نظر محدوده ورودي و زمانبندي گروه
  • تعريف كاركنان با سطوح دسترسي مختلف براي كار با نرم افزار و مشاهده ترافيك هر Zone مشخص شدن محل پرسنل در Zone ها بصورت Online
  • امكان گزارش گيري Zone ها بر اساس اشخاص ، زمان ها
  • مديرت كامل تردد افراد مهمان از نظر محل و زمان توسط سيستم
  • نمايش وضعيت عملكرد در بها
  • تعاريف كامل مهمانان و مدت حضور آنها در مجموعه و دربهاي مورد نياز براي دسترسي
  • امكان تعريف گروه هاي مختلف دربها و افراد براي كنترل بسيار آسانتر

 

نرم افزار Access Control System  شركت ماداكتو

  • داراي قابليت خواندن كاربران از دستگاه بصورت آنلاين و بارگزاري كاربران در دستگاه به همين شكل
  • در اين نرم افزار محدوديتي بايت معرفي دستگاه نداريد و با يك نرم افزار مي توانيد چندين دستگاه را كنترل كنيد
  • امكان فراخواني ترددها به صورت روزانه، هفتگي، ماهيانه و بر اساس تاريخ
  • امكان گزارش گيري از افراد به طور كاملا پيشرفته
  • داراي خروجي هاي تكست و اكسل
  • ايجاد كاربر با محدوديت دسترسي

 

 براي   نصب دوربين مداربسته     نيز مي توانيد با شركت مهر تجارت تماس بگيريد .  

امكانات اتوماسيون كنترل دسترسي ماداكتو سافت

كنترل دسترسي | سامانه هوشمند ماداكتو مفتحر است پس از سالها تحقيق و بررسي و ارائه نرم افزارهاي متفاوت در محيط ويندوزي و وب و همچنين استفاده از نظرات ارزشمند مسئولين محترم مجموعه هاي متفاوت و نيز با ياري كارشناسان خبره و مهندسين مجرب ماداكتو نرم افزارهاي متنوع كنترل دسترسي، حضور و غياب را به بازار ارائه نمايد.

اين مهم شما را قادر مي نمايد نظارت دقيقي بر تردد افراد در مجموعه خود داشته و گزارشات كاملي را به سمع و نظر مديران برسانيد. ماداكتو با ارائه نسخه هاي مختلف و ارائه امكانات و گزارش هاي مختلف مديريتي و پيشرفته نيازهاي سازمان ها و شركت ها را بطور كامل برآورده مي نمايد.

 

برخي از امكاناتي كه در نرم افزار ماداكتو سافت به آن پرداخته ايم عبارت است از :

  • امكان گزارش گيري از كليه ورود و خروج ها در بازه هاي زماني مشخص | اجازه ورود ، X تعداد از افراد گروه
  • N امكان ايجاد محدوديت تردد افراد يك گروه به تعداد مشخص در يك روز، به اين معني كه در يك روز X بار ورود به داخل سالن داده نشود. اُمين شخص از گروه N+1
  • امكان تعريف بازه زماني روزانه و هفته اي براي تردد افراد (مثلا از ساعت 8 الي 21 فقط روزهاي زوج)
  • امكان تعريف بازه هاي زماني متفاوت براي گروه هاي مختلف
  • امكان تعريف مدت اعتبار در نرم افزار، براي هر فرد و هر گروه، مثلا 1 ماهه، 1 ساله و ( بصورتي كه بعد از تاريخي معين اثر انگشت فرد بصورت اتومات از روي دستگاه شماره 2 حذف يا غيرفعال گردد.
  • امكان غيرفعال كردن اثر انگشت يك گروه يا فرد از طريق نرم افزار، بدون نياز به حذف دستي آنها در دستگاهها
  • امكان حذف يك يا چند گروه، و يك يا چند فرد از نرم افزار و پيرو آن، امكان انتقال اصلاح ايجاد شده به دستگاه شماره 2 بدون نياز به حذف آنها در دستگاه شماره 1
  • امكان خارج كردن يك يا چند فرد از يك گروه و پيرو آن، امكان انتقال اصلاح ايجاد شده به دستگاه شماره 2 بصورتي كه اگر فرد عضو هيچ گروهي نباشد، اجازه ورود نداشته باشد.
  • امكان انتقال يك يا چند فرد از گروه

 

 

 

چگونه تصادفات جاده اي كاهش دهيم

۴۴ بازديد

چگونه تصادفات جاده اي كاهش دهيم

مهمترين عامل تأثيرگذار در ايجاد حوادث رانندگي و جاده اي كه در تحقيقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انساني است كه درصد بالايي از تصادفات به اين عامل بازمي گردد.
هر چند سهم عامل انساني از ديگر عوامل بيشتر است، اما تغيير اين عامل نسبت به تغييرات تكنولوژي در حوزه راه و وسيله نقليه، كند تر است.
از آنجا كه عامل انساني نيازمند آموزش، تغيير رفتار و فرهنگ سازي است، از همين رو، فرهنگ به سختي تغيير پيدا مي كند و امر فرهنگ سازي زمان بر است.
راهكارهاي اصلي كاهش تصادفات و مرگ و مير جاده اي را بر اساس سه عامل اصلي موثر در اين قضيه بررسي مي كنيم.

مشكلات مربوط به انسان
به نظر مي رسد بهترين راهكار براي كاهش تصادفات رانندگي در آينده، آموزش و فرهنگ سازي از همان دوران ابتدايي در مدرسه است چرا كه سن كودكي مناسبترين سن براي يادگيري است به طوري كه آموزش هاي داده شده در ذهن آنها نهادينه مي شود.
براي اينكه در آينده نسلي قانون مدار داشته باشيم، بايد از همان دوران ابتدايي يا حتي قبل از ابتدايي، دوره هاي آموزشي فرهنگ رانندگي و احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي را در سطحي ابتدايي برگزار كنيم تا آنها هم با اين موضوع در زندگي آشنا شوند.
يكي ديگر از راهكارهاي انساني كه مي تواند در كاهش حوادث رانندگي تاثيرگذار باشد، سخت گيري در ارائه گواهينامه رانندگي است. علاوه بر اين ها هر فردي بايد شماره يك خودروبر مطمئن مثل خودروبر پارس را در اختيار داشته باشد تا در هنگام بروز مشكل سريع تر براي انتقالل خودرو دست به كار شود.

مشكلات مربوط با راه سازي
با توجه به اينكه ?? تا ?? درصد جاده هاي ايران كوهستاني مي باشند، سطوح جاده، كيفيت آسفالت و شيب عرضي جاده ها در بروز يا كاهش تصادفات و واژگوني خودروها موثر است پس نياز است مسئولان مربوطه به چنين مسائلي توجه داشته و با نقشه برداري صحيح در ساخت جاده ها، به ويژه جاده هاي كوهستاني، به كاهش تلفات رانندگي كمك كنند.
دو بانده كردن جاده ها و ايجاد آزاد راه هاي مورد نياز، نصب دوربين هاي نظارتي در آنها، آسفالت و خط كشي و روكش هاي مناسب روي جاده ها هم در كاهش تصادفات نقش بسيار مهمي دارد. با تنبيه و جريمه راهسازان سهل انگار، مي توان از تكرار اشتباهات و كم كاري هاي آنها جلوگيري كرد و در نتيجه شاهد جاده هايي با كيفيت بهتر و ايمني بيشترباشيم. شما بايد در هر مسافرتي كه مي رويد شماره يك خودروبر شبانه روزي در آن شهر را در اختيار داشته باشيد تا بتوانيد در صورت بروز حادثه سريعا دست به كار شويد.

مشكلات مربوط به وسيله نقليه
اين روزها اگر پاي صحبت شهروندان ايراني بنشينيم، آنها به شدت از كيفيت خودروهاي سواري توليد داخل، شاكي بوده و قطعا يكي از دلايل تصادفات جاده اي و مرگ عزيزانشان در سوانح رانندگي را به گردن پرايد و پژو و... مي اندازند.
اگرچه تصادفات جاده اي تلفات جاني و مالي ناشي از اين اتفاقات، در همه جاي دنيا به چشم مي آيد و همه نوع خودرويي هم در خطر سانحه قرار دارد، اما هرچه خودروها استانداردتر باشند، ضريب تصادف و تلفات پايين مي آيد.
ضروري است در كنار ايمني جاده ها، خودروسازان هم براي كاهش تصادفات و تلفات رانندگي، با بالابردن استاندارد خودروها، ايمني رانندگان را فراهم سازند.
گرفتن غرامت از خودروسازان در تصادفاتي كه خودرو در آن نقش اساسي دارد، مي تواند در ممانعت از تكرار ساخت خودروهاي معيوب و رفع نواقص آن تاثير زيادي داشته باشد.
به نظر مي رسد بايد در كنار توليد خودروهاي داخلي، فرهنگ صداقت و وجدان كاري هم وجود داشته باشد تا هر روز شاهد مرگ و مير ناشي از تصادفاتي كه خودروها بيشترين نقش را در آن دارند، نباشيم.
ايجاد شرايط رقابتي با خودروسازان جهاني در ميان توليد كنندگان داخلي هم براي ارتقا ايمني خودروها و به دنبال آن كاهش تلفات رانندگي راهگشا خواهد بود. براي سريع تر شدن كارهاي خود و اطمينان بيشتر هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر آن منطقه را پيدا كنيد تا در صورت بروز مشكل وقت را هدر ندهيد. خودروبر پارس https://khodrobarpars.ir يكي از بهترين مراكز خودروبر در ايران است كه مي تواند حمل و نقل خودروها را برعهده بگيرد.

 

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

۴۸ بازديد

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

۴۷ بازديد

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

اگر براي شما نيز سوال شده كه يخچال دوقلو بخرم يا يخچال سايد باي سايد؟ به بررسي معايب و مزاياي يخچال فريزر دوقلو و يخچال سايد را حتما در اين جا بخوانيد.

m4_22e6.jpg

به نقل از مرجع تخصصي دكوراسيون داخلي دكونيوز بسياري از افراد در هنگام خريد يخچال و فريزر در ميان دو دسته كلي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد دچار شك و ترديد در هنگام خريد مي شوند يكي از دلايل اين ترديد ميزان ظرفيت و امكاناتي مانند آبريز و يخ ساز اتوماتيك است از همين رو در اين قسمت ما سعي داريم با بررسي انواع يخچال فريزر دوقلو و يخچال فريزر سايد باي سايد همراه شما باشيم تا بتوانيد با دانستن مزيت و معايب هر دو دسته به طور دقيق تر بتوانيد انتخابي آسان تر را انجام دهيد، پيش از آنكه به بررسي جزئي اين دو دسته از محصول بپردازيم لازم است به دو نكته در همين ابتدا اشاره كنيم چراكه اين دو نكته همواره جزو مواردي است كه سوال در ذهن افراد به وجود مي آورد، به ياد داشته باشيد كه عمق يخچال سايد باي سايد معمولا بين 70 تا 90 سانتيمتر مي باشد كه قطعا از سطح كابينت شما بيرون مي زند اما بيشتر انواع يخچال دوقلو داراي عمق 60 سانتيمتر مي باشند كه هم سطح با عمق كابينت شما قرار مي گيرد، از همين رو بسياري از افراد به دنبال مدل هايي از يخچال فريزر هستند كه هم سطح با كابينت در آشپزخانه قرار بگيرند از اين رو تمايل بيشتري به انتخاب انواع يخچال دوقلو دارند به زبان ساده تر بگوييم اگر شما يخچال سايد باي سايد را براي منزل خود انتخاب كنيد بنا به فوت انتخابي‌ و اندازه‌ اي كه انتخاب كرده ‌ايد از كابينت شما بيرون مي ‌زند اما عمدتاً يك يخچال فريزر دوقلو هم سطح با كابينت شما قرار مي گيرد چراكه همان طور كه گفتيم داراي عمقي همسان با كابينت يعني 60 سانتيمتر مي‌ باشد اما بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيم كه عرض يخچال هاي دوقلو 120 سانتيمتر است اما سايد داراي عرضي بين 90 تا نهايت 95 سانتيمتر مي باشد.

الزاماً يخچال سايد باي سايد كوچك تر از يخچال دوقلو نيست!

بسياري از افراد تصور مي كنند كه يخچال دوقلو فضا و گنجايش بيشتري را به نسبت يخچال هاي سايد باي سايد به آنها مي‌ دهد اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه در بسياري از مدل ها با مقايسه ظرفيت آنها ممكن از لحاظ گنجايش داخلي با يكديگر برابري ‌كنند يا برعكس ذهن بسياري از افراد مدل هاي بزرگ يخچال سايد باي سايد ظرفيتي بيشتر از يخچال فريزر دوقلو داشته باشند، لازم است مجدد در اينجا ياد آوري كنيم كه عمق سايد باي سايد بيشتر از يخچال دوقلو است، اگر خانواده پرجمعتي هستيد و ظرفيت آن براي شما از اهميت بسياري برخوردار است بايد توجه داشته باشيد كه مبناي اندازه گيري يخچال و فريزر بر اساس ليتر مي باشد نه فوت چراكه ليتر مي تواند فضاي قابل استفاده در يخچال فريزر را به شما نشان مي دهد اما متاسفانه در كشور ما بسياري از مردم فوت را معيار اندازه گيري يخچال مي دانند اگر نگاهي به كاتالوگ و مشخصات اين دسته از محصولات بيندازيد، مي بينيد كه همه جا گنجايش و ظرفيت بر اساس ليتر ذكر شده است و اين همان علتي است كه شما يك مدل را در فوت هاي متفاوت مي شنويد لذا به صورت خلاصه به شما بگوييم حتماً براي مقايسه بزرگي و ميزان گنجايش يخچال فريزر دوقلو و يا يخچال سايد باي سايد ميزان ليتر آنها را مورد مقايسه قرار دهيد.

 

معرفي يخچال فريزر دوقلو

يخچال دوقلو در بسياري از كشورها به عنوان زيرمجموعه ‌اي از انواع يخچال سايد باي سايد به شمار مي ‌رود با اين تفاوت كه در انواع يخچال دوقلو شما مي توانيد يخچال و فريزر را به صورت مجزا در مكان هاي متفاوت آشپزخانه تان قرار دهيد و هم سطح كابيت قرار گيرد، همانطور كه گفتيم از لحاظ گنجايش و فضاي داخلي يخچال فريزر دوقلو مي تواند ميزان برابري با يخچال سايد در اختيار شما بگذارد از ديگر مواردي كه خالي از لطف نيست بدان اشاره كنيم اين است كه انواع يخچال سايد باي سايد عمدتاً داراي آب ريز و يخ ساز تمام اتوماتيك هستند كه اگر اين امكان براي شما اهميت دارد در مدل‌هاي جديد يخچال دوقلو نيز شما مي‌توانيد مدل‌هايي را ببينيد كه اين دو آيتم يعني ابريز و يخ ساز دارا باشند، مي‌دانيم كه تاكنون نتوانسته ايد بين دوراهي انتخاب و خريد يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد يك كدام از آنها را انتخاب كنيد پس با ما با بررسي ادامه مزه همراه باشيد تا بتوانيد تصميم قطعي خود را بگيريد.

مزاياي يخچال دوقلو:

در اختيار داشتن فضاي مجزاي يخچال و فريزر: اگر شما از دسته بانوان اي هستيد كه تمايل داريد به اينكه دو فضاي كاملاً مجزا براي يخچال و فريزر تان در اختيار داشته باشيد قطعاً خريد يخچال دوقلو مي تواند گزينه اي مناسب براي شما باشد، گنجايش بيشتر در برخي مدل ها به نسبت يخچال سايد باي سايد: درست است كه در بسياري از مدل ها ممكن است شما گنجايش بيشتري در مدل هاي يخچال دوقلو در اختيار داشته باشيد اما همان‌ طور كه گفتيم اين مورد امري قطعي در ميان برندهاي مختلف نيست براي همين نيز حتما ظرفيت يخچال و فريزر را بر اساس ليتر با هم مقايسه كنيد تا دچار اشتباه نشويد، قابليت چيدمان متفاوت: امكان قراردادن جدا يخچال و فريزر در انواع يخچال فريزر دوقلو مي تواند از مزيت‌هاي اين دسته از كالاها به شمار برود و اگر شما عزيزان داراي آشپزخانه اي هستيد كه مي خواهيد در دو فضاي مختلف يخچال يا فريزر خود را قرار دهيد از اين دسته از محصول مي‌ تواند اولويت شما در انتخابتان باشد، عمق مناسب: همانطور كه اشاره كرديم عمق بسياري از مدلهاي يخچال دوقلو 60 سانتيمتر و معادل عمق كابينت مي باشد لذا در هنگام قرار دادن انواع يخچال فريزر دوقلو در داخل كابينت آشپزخانه خود شما شاهد بيرون زدگي اين دستگاه نمي باشيد و اين امر كاملاً بنا به سليقه شما مي توانند از مزاياي اين دسته از محصولات به شمار رود.

معايب يخچال فريزر دوقلو

درباره معايب يخچال دوقلو بايد به شما بگوييم كه شما در متن هاي مختلف اين مورد به گوشتان مي رسد كه يخچال فريزر هاي دوقلو بسيار بزرگتر از مدلهاي يخچال سايد باي سايد هستند اما همان‌طور كه گفتيم شما در مقايسه ابعادي و گنجايش داخلي مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه داشتن ظرفيت بيشتر و يا سطح اشغال جا نمي تواند دليلي بر ظرفيت بيشتر آن باشد، به زبان ساده تر براي شما توضيح داديم انواع يخچال دوقلو داراي عمق كمتر و ارتفاع بيشتري هستند و در يك ديد ممكن است اين حس را به شما بدهد كه نسبت به يخچال سايد باي سايد فضاي داخلي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد اما در حقيقت پس از مقايسه مي بينيد كه همچين ادعايي حقيقت ندارد و اگر شما در فضاي آشپزخانه تان، فضاي كافي براي قرار دادن يخچال و فريزر دوقلو نداريد مي تواند بزرگ بودن آن از لحاظ ابعادي در دسته معايب اين يخچال به شمار ببريد و اين امر تنها به جاي شما در محل آشپزخانه تان بستگي دارد.

يكي ديگر از مواردي كه افراد به عنوان معايب يخچال دوقلو نام مي ‌برند وجود آبريز و يخ ساز در يخچال سايد باي سايد در مقايسه با مدل هاي يخچال فريزر دوقلو مي باشد، اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم برخي از مدل هاي يخچال دوقلو در برندهاي مختلف اين دو آپشن را نيز در تنوع مدل هاي يخچال و فريزر دوقلو مي توانند در اختيار شما قرار دهند، تا اينجا متوجه شده ايد كه وقتي مي خواهيم به معايب و مزاياي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد اشاره كنيم نمي توان اين موارد را جزو معايب و يا مزاياي آنها دانست چراكه دو مدل كاملا متفاوت با خصوصيات خودشان هستند كه بنا بر سليقه و شرايط ما مي تواند جزو معايب و سليقه ما قرار گيرد و نكته اخر اينكه در طراحي كابينت هاي امروز به صورت پيش فرض فضا براي قرارگيري يخچال سايد باي سايد در نظر گرفته شده است.

 

معرفي يخچال سايد باي سايد

همانطور كه مي ‌دانيد انواع يخچال سايد باي سايد به صورت يك يخچال و فريزر در كنار هم طراحي شده ‌اند كه اگر شما در دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد در فضاي جمع و جور تر دستگاه خود را قرار دهيد و فضاي بزرگي داشته باشيد مي توانيد يكي از مدلهاي يخچال فريزر سايد باي سايد را براي خود انتخاب كنيد اما بازهم تاكيد مي ‌كنيم كه اگر مي‌خواهيد گنجايش و بزرگ تر بودن يخچال دوقلو و يخچال سايد را با هم مقايسه كنيد با نگاهي به ظاهر آنها تصميم نگيريد و با بررسي گنجايش آنها بر اساس ليتر فضاي داخل آنها را مورد بررسي قرار دهيد اما پيش از هر چيز لازم است به اين نكته مهم اشاره كنيم.

از مزيت يخچال سايد باي سايد به نسبت يخچال فريزر دوقلو مي ‌توان عموماً به تنوع بيشترشان در برندهاي متفاوت اشاره كرد اين مدل از انواع يخچال سايد به صورت دو درب معمولاً با پيشرفته ‌ترين تكنولوژي‌ هاي روز دنيا ساخته شده ‌اند اما امروزه مي توانيد اين دسته از محصولات را به صورت سه يا چهار درب نيز مشاهده فرماييد كه هر كدام از آنها مي تواند دسترسي راحتي به مكان هاي متفاوت يخچال تان را براي شما مهيا سازد. معمولاً شما در انواع يخچال سايد باي سايد مدل هاي بيشتري نسبت به يخچال دوقلو مي توانيد آبريز و يخ ساز اتوماتيك را مشاهده كنيد پس اگر بخواهيم خيلي عاميانه بگوييم اين مورد يكي از ويژگي‌هاي مدل انتخابي شماست و قطعاً به عنوان يك مزيت و برتري به شمار نمي‌ رود چراكه شما به آساني مي توانيد در مدل ها و تنوع انواع يخچال دوقلو نيز اين قابليت را به همراه داشته باشيد.

منبع: deconews.ir